Top 10 chińskich marek i producentów smartfonów
Gdy Twój budżet jest ograniczony, ale chcesz mieć porządny smartfon ze świetnymi funkcjami i wysokiej jakości oprogramowaniem, nie szukaj dalej niż producenci z Chin. Uwierzcie mi, warto zwrócić na nie uwagę!
W tym artykule skupimy się na najlepszych chińskich producentach smartfonów. Chińskie smartfony i tablety PC coraz bardziej podbijają rynek i stają się popularne na całym świecie. Nie mówimy tu o tanich urządzeniach produkcji chińskiej, które za kilka miesięcy można wyrzucić. Dziś mówimy tylko o wysokiej jakości fabrycznych chińskich smartfonach.
Przyjrzyjmy się więc poniżej kilku takim chińskim reprezentantom.
10. UMI
UMI to chińska marka, która od 2015 roku aktywnie nabiera rozpędu. Twórcy ciężko pracują nad tym, aby wyeliminować przekonanie, że chińskie marki są synonimem niskiej jakości, co mogą potwierdzić ulepszenia wprowadzone zarówno w sprzęcie, jak i oprogramowaniu w najnowszych modelach.
9. ZTE
ZTE to chińska firma, drugi co do wielkości producent sprzętu telekomunikacyjnego i telefonów komórkowych w Chinach (stan na 2011 rok). Firma została założona w 1985 roku. Siedziba w Shenzhen. chińskie przedsiębiorstwo, drugi co do wielkości producent sprzętu telekomunikacyjnego i telefonów komórkowych w Chinach (stan na 2011 rok)[2]. Została ona założona w 1985 roku. Siedziba główna w mieście Shenzhen.
8. Lenovo
Siedziba główna firmy Lenovo znajduje się w Perches w stanie Nowy Jork w USA, a główne biura operacyjne w Pekinie w Chinach i w Raleigh w Północnej Karolinie w USA. Główne ośrodki badawcze firmy znajdują się w Yamato (Japonia), Pekinie, Szanghaju i Shenzhen (ChRL) oraz w Raleigh (Karolina Północna, USA). Według stanu na 2014 rok firma zatrudnia ponad 59 800 pracowników (łącznie ze spółkami joint venture) w ponad 60 krajach. Firma obsługuje klientów w ponad 160 krajach.
Firma produkuje osobiste komputery stacjonarne, telefony komórkowe, netbooki, serwery, monitory, projektory wideo, karty graficzne, klawiatury, myszy i zestawy, moduły pamięci, napędy optyczne, zasilacze, akcesoria, torby i futerały do laptopów oraz tworzy oprogramowanie dla swoich produktów. Główne znaki towarowe, pod którymi produkowane są produkty to Lenovo, ThinkCentre, ThinkPad, ThinkVision i IdeaPad.
7. Elephone
Elephone, któremu przepowiadano największy sukces na rynku mobilnym, poprzez swoje produkty szybko przykuwa uwagę coraz większej liczby użytkowników. Wynika to zarówno z cen markowych smartfonów, jak i ich szerokiej oferty, pozwalającej zaspokoić wszelkie potrzeby potencjalnych nabywców, połączonej z wysokimi standardami montażu.
6. ZOPO
Firma ZOPO (Zealous, Open, Perfect, Outstanding) została założona w lipcu 2011 roku w Chinach, w Shenzhen. Głównym kierunkiem firmy jest tworzenie nowoczesnych, zgodnych ze wszystkimi standardami komunikatorów dual-symcard. Pierwszy raz firma ogłosiła światu w 2012 roku na targach MWC, gdzie ZOPO zaprezentowało swój unikalny w tamtym czasie smartfon ZOPO ZP200, który obsługuje odtwarzanie filmów 3D bez specjalnych okularów.
Rozwoju ZOPO mogłaby pozazdrościć każda firma z dzisiejszych wielkich marek w ciągu zaledwie 1 roku ZOPO osiągnęło bezprecedensowe wyżyny w produkcji i sprzedaży komunikacji swojej osobistej marki "Zopo". ZOPO ma dobre relacje handlowe, zarówno wewnątrz Chin, jak i z międzynarodowymi dużymi firmami. W Chinach, głównie w okolicach Shenzhen ZOPO każdego dnia otwiera coraz więcej swoich oficjalnych sklepów sprzedających komunikatory.
W Chinach komunikatory ZOPO stały się niezwykle popularne ze względu na jakość wizualną ekranu (doskonałe odwzorowanie kolorów i rozdzielczość HD), moc i szybkość procesora. Stylowe i szybkie smartfony z dużą funkcjonalnością w składzie: realistyczna grafika i wysokiej jakości dźwięk - to cel ZOPO.
Zobacz też: Top 8 najlepszych smartfonów poniżej 500 zł w 2022 roku
5. OnePlus
Firma została założona w grudniu 2013 roku przez Pete'a Lau, byłego wiceprezesa OPPO, również firmy zajmującej się smartfonami i technologiami mobilnymi. Podczas prac nad swoim pierwszym smartfonem OnePlus zawarł z Cyanogen Inc. umowę licencyjną na wyłączność, która obejmowała instalację specjalnej wersji firmware'u CyanogenMod na smartfonach firmy oraz prawo do korzystania ze znaków towarowych poza Chinami.
OnePlus zaprezentował swój pierwszy smartfon 23 kwietnia 2014 roku. W grudniu 2014 roku firma ogłosiła sprzedaż swojego smartfona w Indiach wyłącznie za pośrednictwem Amazon, a także ogłosiła plany otwarcia 25 oficjalnych centrów serwisowych w całym kraju. Sprzedaż urządzenia została tymczasowo zawieszona po złożeniu skargi przez Micromax Mobile, w której zarzucono OnePlusowi naruszenie wyłącznych praw Micromaxa do dystrybucji produktów opartych na CyanogenMod w Azji Południowej. OnePlus od tego czasu udostępnił nowy firmware OxygenOS dla OnePlus One.
4. OPPO
Firma zajmująca się elektroniką użytkową. Założona w 2004 roku, zarejestrowała swoją markę w wielu krajach świata. W 2008 roku OPPO weszło w segment elektroniki przenośnej i wprowadziło na rynek własne telefony komórkowe. Pierwszymi modelami marki były telefony typu feature phone. Kolejny oddział OPPO Digital Inc. zlokalizowany w sercu Doliny Krzemowej w USA, opracowuje i produkuje wysokiej klasy sprzęt AV. OPPO Digital ma w swojej ofercie nie tylko smartfony czy tablety, ale także szereg wysokiej klasy odtwarzaczy Blu-ray, słuchawek i wzmacniaczy słuchawkowych.
3. MEIZU
MEIZU to chińska firma zajmująca się elektroniką cyfrową z siedzibą w Zhuhai w prowincji Guangdong w Chinach. Meizu jest też jednym z dziesięciu najlepszych producentów w Chinach. Firma inteligentnie podeszła do marketingu medialnego i w krótkim czasie zdobyła niesamowitą sławę i popularność. Wraz z wprowadzeniem modelu MX4, a następnie Meizu MX4 Pro zrobił furorę na rynku smartfonów i zdobył wielu fanów swoich produktów.
Firma rozpoczęła działalność w 2003 roku, od produkcji odtwarzaczy MP3, ale nieco później zasłynęła jako twórca telefonu komórkowego MEIZU M8. Fakt, że urządzenie jest uważane za najbardziej udany klon słynnego iPhone'a (w rzeczywistości otrzymało nawet szyderczy przydomek - iClone). Chińscy producenci w ogóle często stosują politykę całkowitego kopiowania, ale także wnoszą swoje innowacje i rozwój, niż nierzadko zmieniają światowe trendy.
2. Huawei
Firma Huawei (Huawei Technologies) sięga korzeniami do poprzedniego tysiąclecia, a dziś jest jedną z największych i najstarszych firm zajmujących się rozwojem i produkcją sprzętu komunikacyjnego. Firma została założona przez niejakiego Zhen Zhenfei, jednego z członków Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej, w 1987 roku. Obecnie Huawei zajmuje się produkcją smartfonów, tabletów, procesorów mobilnych i innych zaawansowanych technologicznie urządzeń. Ponadto Huawei to marka imienna i gwarancja jakości swoich produktów.
1. Xiaomi
Wyjątkowość Xiaomi polega na tym, że jego pierwszym produktem nie było konkretne urządzenie, a raczej system operacyjny. Marce udało się zrewolucjonizować rynek technologiczny w ciągu zaledwie czterech lat. W 2010 roku firma Xiaomi została zarejestrowana w Chinach.
Jedna z kluczowych postaci w życiu Xiomi i jej CEO, Lei Jun, przez osiem lat (1992 - 2000) pracował w Kingston Technology Company, gdzie przeszedł drogę od zwykłego inżyniera do prezesa firmy. To właśnie dzięki pracy w Kingston przyszły twórca "Rice Kernel" (tak dosłownie tłumaczy się nazwa Xiaomi) zdobył doświadczenie w portowaniu i pracy z aplikacjami.
Jedna głowa jest dobra, ale osiem... W kwietniu 2010 roku minęło około 1,5 roku od premiery pierwszej wersji mobilnego systemu operacyjnego Android. Trudno to nazwać idealnym i widać było, że użytkownik chciał więcej. I podczas gdy programiści Google powoli naprawiali błędy i usterki w kodzie oprogramowania, 6 kwietnia 2010 roku w Chinach ośmiu założycieli fanów technologii mobilnych, Internetu i systemu operacyjnego Android, pod przewodnictwem Lei Jun zarejestrowało firmę Xiaomi Tech.
Nie należy zapominać, że Xiaomi planuje nie tylko podbić rynek smartfonów. Firma pewnie działa też w kierunku tabletów, dekoderów, peryferii komputerowych i akcesoriów wearable.
Jeśli rozpatrywać Xiaomi jako alternatywę dla Apple czysto pod względem wyników sprzedaży i wizji na najbliższą przyszłość, to nie sposób nie zauważyć, że "chiński benchmark" Apple to mądra strategia. Ze swojej strony Xiaomi jest rodzimą marką Państwa Środka, a Lei Jun jako priorytetowy kraj do dystrybucji swoich produktów wybrał Indie, których populacja przekracza 1,2 mld ludzi. Tyle, że polityka cenowa Xiaomi znacząco różni się od tej, którą prowadzi amerykańska firma.
Komentarze (0)
Zostaw komentarz ⇾