Chińscy producenci telefonów stają się markami mainstreamowymi
Firmy z Chin, które są wiodącymi na rynku produkcji smartfonów jak między innymi Huawei, Xiaomi, Oppo czy Vivo dołączyły ostatnio na globalnym rynku do dostawców mainstreamowych. Stało się to możliwe między innymi dzięki powiększeniu mocy produkcyjnych a także wprowadzeniu rozwiązań, dzięki którym strategia pozycjonowania produktów jest skuteczniejsza.
Dostawcy wiodących grup przyjęli podobne strategie, by osiągać swoje cele. Dążą do tego, by zwiększać zaangażowanie kapitałowe dotyczące opracowania produktów. Wprowadzają nowatorskie rozwiązania, dbają o konkurencyjne modele flagowych sprzętów a także chcą pojawić się w segmencie high-end a także pracują nad agresywnym rozwijaniem sprzedaży zagranicznej.
Firma Huawei wypuściła na rynek sprzęt P20 Pro z potrójnym aparatem, w tym z matrycą 40 Mpix. Do tego również 20-megapikselowy obiektyw monochromatyczny i 8-megapikselowy teleobiektyw. Wprowadzając takie rozwiązania firma była w stanie stworzyć swój własny styl, pokazała odmienność i podkreśliła własne procesy aplikacyjne, dzięki czemu flagowy model ma wysoki poziom funkcjonalności a takżę wysoką specyfikację sprzętową. Jednocześnie pojawił się także znacznie większy budżet tej firmy na to, by promować markę i nowe rozwiązania, by swój sprzęt firma mogła skutecznie promować i rozpowszechniać. Strategia ta jak dotąd daje sukcesy, można mówić o tworzeniu dużego zainteresowania marką. Firma chce sprzedawać już w 2020 roku 300 mln urządzeń.
Huawei wypuścił na rynek swój aparat P20 Pro z potrójnym aparatem Leica wyposażonym w 40-megapikselowy obiektyw RGB, Można powiedzieć, że Huawei w rzeczywistości przez wprowadzenie P20 Pro stworzył własny styl, podkreślając odmienność i używając własnych procesorów aplikacyjnych, dzięki czemu flagowy model wykazuje wysoki poziom funkcjonalności i specyfikacji sprzętowej.
Duży skok do przodu w poprzednim roku zaliczyła także marka Xiaomi, która zanotowała przychody ponad 44,5mld CNY a więc ponad 6,5mld Dolarów. To oznacza, że zwiększenie w stosunku do poprzedniego roku było o ponad 68%. Sprzedaż zagraniczna firmy wzrosła w stosunku do poprzedniego roku aż o ponad 150 %. W ten sposób udało się osiągnąć poziom 36, 3%sprzedaży ogólnej. Zysk netto firmy to blisko 15 mld CNY. Firma znalazła się wśród pięciu największych dostawców smartfonów na 25 rynkach.
Z kolei w połowie czerwca 2018 roku firma Oppo pokazała swój nowy flagowy model Oppo Find X. Oprócz wersji standardowej pojawił się także nowy wariant Oppo Find X Lamborghini Edition. Najważniejsze cechy tego urządzenia to zakrzywiony bezramkowy wyświetlacz z przekątną 6,42 cala, czujnik wizyjny w strukturze 3D, który wspiera sztuczną inteligencję a także mechanizm wysuwania aparatu jak peryskopu.
Obecnie nie tylko marki międzynarodowe, ale również sprzedawcy smartfonów z Tajwanu jak HTC czy Asustek Computer czują coraz większą presję ze strony rynku chińskiego, gdzie marketingowcy szukają coraz bardziej sposobów na rozwój swojej działalności.
Komentarze (0)
Zostaw komentarz ⇾